Ikvienu uzņēmumu pēkšņi un negaidīti var skart krīze. Turklāt mūsdienu digitālajā laikmetā tā var notikt dažādos komunikācijas kanālos, piemēram, sociālajos tīklos – no dzirksteles līdz ugunskuram var nokļūt vien dažu stundu laikā. Sakāpināta komunikācija, viedokļu dažādība. Ko darīt un kā reaģēt?
🚨 reakcija ir nepieciešama pirmajās 24 stundās, vēl labāk – pirmajās divās stundās;
🚨 informācijai ir jābūt precīzai. Vislabāk, ja vienlaicīgi tiek izsūtīta preses relīze, informācija tiek publicēta uzņēmuma mājaslapā, sociālo mediju kontos un uzņēmuma runas personas privātajos sociālo mediju kontos;
🚨 ļoti svarīga ir runas personas izvēle un viņa sagatavošana. Neveiksmīga un nekorekta vārdu izvēle var ietekmēt reputāciju ilgtermiņā (piemērs no pirmsvēlēšanu diskusijas, kur Oļegs Burovs aizrādīja Lindai Ozolai par iejaukšanos “Es pabeigšu, sieviete, uzgaidiet mazliet”. https://www.youtube.com/watch?v=97r5dKY2QGY). Te jāpiemin regulāru mediju treniņu nepieciešamība un nepieciešamība ar uzņēmuma pārstāvi pārrunāt aktualitātes vismaz reizi mēnesī;
🚨 ja tiek pieņemts lēmums sasaukt preses konferenci vai organizēt preses brīfingu, to var translēt arī sociālo mediju kontos, tādējādi nepastarpināti nododot informāciju;
🚨 nepārtraukti nepieciešams apkopot informāciju par notikumu attīstību, jaunām publikācijām. Svarīgi, ka šī informācija ir vienuviet un ir komanda, kas ar to strādā;
🚨 iespējams, būs jāstrādā ārpus darba laika un arī brīvdienās;
🚨 atcerieties par partneriem – krīzes situācijā ir svarīgi ne tikai žurnālisti un klienti, bet arī partneri, sponsori, investori, ar kuriem nepieciešama cita komunikācija. Un to ir labāk izvērst nekavējoties nevis gaidīt, kad tiks saņemti signāli no viņiem.
Biežākās kļūdas:
🌩 slēpties un izlikties, ka nekas nav noticis/nenotiek;
🌩 ķerties pie tēmām, kas iepriekš nav bijušas uzņēmuma dienas kārtībā, piemēram, iestāšanās pret klimata pārmaiņu radītām sekām;
🌩 atteikties no atbildības par sekām;
🌩 slēpt detaļas vai izlikties par upuri;
🌩 uz tikšanos ar žurnālistiem sūtīt nesagatavotu runātāju.