Bieži saņemu jautājumus par SEO jeb “search engine optimization” jeb mājas lapas pielāgošanu, lai meklētājiem to būtu viegli atrast. Lasot, skatoties un meklējot informāciju par šo tēmu, esmu sapratusi, ka kopumā Google šobrīd ņem vērā ap 1000 dažādu faktoru, kas ietekmē mājas lapas atrašanos konkrētā pozīcijā meklēšanas rezultātos. Neviens nepateiks, kuri ir svarīgi un kuri ir mazāk svarīgi. Taču, ko es gribētu izcelt attiecībā uz saturu:
- ir ļoti svarīgi veidot savu, autentisku un kvalitatīvu saturu;
- pierādi meklētājam, ka esi reāls uzņēmums – pastāsti maksimāli daudz par sevi (kontakti, komanda, preču piegāde un atgriešana, atsauksmes, izcilības sertifikāti, garantijas – visu, ko mājas lapā vēlas atrast lietotājs);
- definē atslēgas vārdu, ko iekļauj gan svarīgākajos virsrakstos (H1), gan lapas nosaukumā (Title);
- atslēgas vārdu centies iekļaut satura vienību pirmajā teikumā un vēl pāris reizes tekstā;
- sakārto tekstu – neaizmirsti par apakšvirsrakstiem un bildēm (ar atbilstošiem nosaukumiem nevis IMG987);
- izveido bloga sadaļu un centies izvērsti atbildēt uz visiem lietotāju jautājumiem, lai maksimāli samazinātu iespēju, ka lietotājs meklēs informāciju citur;
- ja veido produkta vai pakalpojuma aprakstus, izpēti, ko piedāvā konkurents, un izveido tos atšķirīgus un uzmanību piesaistošus.
Un tagad svarīgākais – mājas lapa, kas risina klienta problēmu, meklēšanas rezultātos vienmēr uzvarēs to, kas izveidota vien SEO vajadzībām.