Viens no apspriestākajiem šī 1. aprīļa jokiem noteikti ir uzņēmums Volkswagen. Tas jau 30. martā, kā pats komentēja, iejutās aprīļa joku noskaņojumā un pavēstīja, ka ASV turpmāk uz hibrīdauto un arī reklāmās par hibrīdauto izmantos nosaukumu “Voltswagen”.
Šī gan visa bija tikai taisnošanās, jo CNN vēsta, ka avots bija nepabeigta preses relīze. Taču dienas laikā vairāki ietekmīgi mediji, atsaucoties uz avotiem pašā uzņēmumā, ziņoja, ka tiešām tā ir reāla ideja. Vēl vairāk – atkal, atsaucoties uz CNN, uzņēmums izplatīja pabeigtu preses relīzi, kas vēstīja tieši to pašu. Volstrītas analītiķi pat publicēja vadlīnijas attiecībā uz to, kā šādi jaunumi var ietekmēt auto ražotāja stratēģisko attīstības virzienu.
Un nākamajā dienā, 31. martā, auto ražotājs tomēr izplatīja informāciju, ka tas bija 1. aprīļa joks.
Sekas? Pirmkārt, man šķiet, ka kopumā tā bija laba ideja un drosmīgs solis. Pat, ja nepabeigtā preses relīze tika izplatīta, varbūt pat tas nebūtu nemaz tik slikts solis. Taču šāda mētāšanās izraisīja vētru medijos, kas labi vēl atceras dīzelgeitas skantālu. Piemēram, Verge nebaidījās to piesaukt un jaunāko paziņojumu nosauca par meliem nevis joku. Jācer, ka uzņēmums patiešām ir izvērtējis reputācijas risku abos gadījumos un izvēlējies mazāko. 31. martā arī “Volkswagen” akciju vērtība biržā samazinājās par 4%, bet nu gan izskatās, ka ir atpakaļ.
“It’s a great illustration of the power of the media and the need to be really careful about what you say because you can never know what will or won’t move a market,” said Jonathan Richman, a partner at a law firm Proskauer. “From Volkswagen’s point of view, this was supposed to be amusing, but one person’s amusement might be another person’s profit or loss.”